RaveSkunkan

Alla inlägg under mars 2012

Av Melinda - 6 mars 2012 17:00

Tjah tjah bloggen! Länge sen sist nu! Förlåt mig?


Okej, till dagens ämne enligt mig : förlovningar! 


 


Okej, förr var förlovningar ett bevis på kärlek, ömhet och viljan att alltid vilja finnas där för personen.

Alltid vakna upp vid sidan om henne/honom (okej, kan man göra även om man inte är förlovade, lovar!), dela på funderingar, smärta, problem, ekonomi och allt annat som ingår i ett förhållande mellan TVÅ personer, inte tre, inte fyra utan TVÅ.


För mig så betyder förlovning att man varit ihop i några år och kommit på att man vill bara vara med den här enda personen, inte att man ska eller måste förlova sig första gången man ses eller efter några veckor månader. Det tar minst ett år att lära känna en person helt, brister och fel, uppgång och nergång.


Oftast tar ju förlovningarna slut efter bara någon månad om dom har tur ibland tar det bara någon vecka eller några dagar, varför förlovar sig den ”yngre generationen” sig om dom inte är beredda att ge detta löftet om trohet som ringen är ett bevis på?


Varför är folk så dumma om dom lägger ut flera tusen kronor på ett par ringar om dom inte tänker stå för detta? Tar ett exempel : har en kompis som chattade med en tjej ett tag sen hälsade han på henne och första gången dom träffades förlovade dom sig, sen åkte han hem och efter en vecka om inte mindre var det redan slut.

Jag tror dock inte på att man kan veta första gången man träffar någon att denna personen vill man spendera resten av sitt liv med, jag tycker det är tragiskt att folk förlovar sig bara för att dom tycker dom är kul, eller varför egentligen?


Ska citera vad det står om förlovningar från wikipedi  ” Förlovning är ett tillkännagivande av att en parrelation avser att leda till äktenskap eller registrerat partnerskap. Efter att ena partnern friat till den andre, och denne svarat ja, är paret förlovade fram till dess att vigseln eller registreringen har fullbordats.”  



Enligt mig då som bara är 20år (21 i Augusti) så är förlovning något jätte fint som ska leda till bröllop och familjeliv för att man vill och man kommer fram till detta efter flera år ihop, inte dagar, veckor eller månader utan ÅR och är överens. Jag tycker man borde ha en åldersgräns på att kunna förlova sig på riktigt till iaf 18år, för då är man iaf myndig och kanske mognat lite i tankesättet.. ;)


 

Detta var mina tankar om förlovningar..


 

Bye Bye bloggen hörs när jag kommer på ett bra tema igen och detta var för jag såg en kompis på facebook som sagt förlovat sig efter första träffen, tack till han för inspiration och tack till min bästa vän Texas som diskuterade detta med mig för några helger sen!

 

 Pöss från Melinda / RaveSkunkan   



 

Och, lite humor måste man få ha, för jag tror att det är massa män som tycker så på riktigt ;)

Presentation


RaveSkunkan - för att jag är jag och ingen annan! :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards