RaveSkunkan

Alla inlägg under december 2010

Av Melinda - 9 december 2010 01:02

 


Som dom flesta vet så är jag en tänkande tjej.. Tänker nog på det ingen annan tänker eller så tänker folk lika men ingen gör något. Eller?


Jag tänker mycket på detta med julen. Jag tänker på dom som inte har någon att fira med,sjuka och fattiga. Jag tänker på detta stress som nästan alla upplever inför jul.. Alla frågar "Vad önskar du dig?" Och efter jul "jag fick det o det och bla bla.." Jag tänker på alla fattiga världen runt och jag skämms att jag vågar klaga på kyla,mat och kläder. Vissa skulle vara glada om dom hade mat. Vissa är glada så fort någon ler mot dom. Vissa skulle vara glada om dom hade mer kläder än det dom hade på sig att byta till. Att jag ens vågar klaga på att jag är trött, det gör mig också besviken på mig själv.. Jag vill så mycket onödigt endå. Jag önskar att alla hade mat,varma hus, kläder och en kärleksfull familj.


Visst, min familj är verkligen inte perfekt. Vi är knasiga och konstiga hela bunten. Och visst jag skämms ibland över mina föräldrar men för mig är dom endå världens bästa. Och jag är tacksam för att jag har dom med mig och att dom stöttar mig i det jag vill göra. Vissa har inte ens föräldrar eller syskon, ingen familj att vända sig till med sina problem. Jag kan inte tänka mig hur det är, för jag har alltid haft en familj och värmen av mina föräldrars kärlek. 


Ju mer jag tänker på jul så betyder det mindre och mindre för mig att fira jul. Det finns värre problem än att inte få dom dyra sakerna man vill ha.. Det finns värre problem än att ha tråkiga ämnen i skolan. Tänk på dom som inte får gå i skolan och lära sig saker. Jag är i allafall jätte glad att få gå i skolan och lära mig massa saker, träffa folk och vara mig själv.


Nästa punkt är få vara sig själv och få säga vad man tycker. I vissa länder skulle jag säkert bli hängd om jag skrev mina tankar eller ens klädde mig så som jag gör.


DET JAG VILL FÅ UT TILL FOLK ÄR ATT VARA TACKSAMMA FÖR DET OCH DOM MAN HAR. TA INGEN FÖRGIVEN FÖR NÄR MAN MINST ANAR DET KAN DEN PERSONEN VARA BORTA. 


Ja, inget av detta låter säkert klokt i era öron men jag skrev ner vad JAG tycker. Ingen behöver hålla med mig.



Nu kan jag nog sova en stund.


Pussokram


     

Presentation


RaveSkunkan - för att jag är jag och ingen annan! :)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards